10pix

 

  Individuele faalangstreductietraining voor (jong-)volwassenen    
 

Faalangst komt niet alleen bij kinderen voor; ook tieners en volwassenen hebben hiermee te kampen. Angst om voor een groep te spreken; geen nee durven zeggen, proefwerk-en examenvrees, niet voldoende voor jezelf opkomen, dichtklappen: het klinkt veel tieners en volwassenen bekend in de oren.
Bepaalde situaties of personen vermijden is, na steeds harder je best doen of juist helemaal je best niet meer doen, de meest gebruikte tactiek bij faalangst. Dit werkt, natuurlijk, maar het geeft zelden een bevredigend gevoel en je kunt jezelf enorm blokkeren in je ontwikkeling. Wellicht is het volgen van een training een betere optie.

Je leert bij de training:

  • Negatieve (zelf-)opvattingen onder ogen zien
  • Via alternatieve denk-en gedragswijzen oude cirkels doorbreken en positiever en efficiënter gedrag en manieren van denken opbouwen. Hierbij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van RET (Rationeel Emotieve Therapie) en Mindfulness
  • Ontdekken dat je zelf grote invloed hebt op angst
  • Gevoelens en ervaringen delen
  • Sterke kanten ontdekken en leren deze te benutten
  • Communicatieve vaardigheden versterken.
  • Leren ontspannen in spannende situaties.

Geïnspireerd op de "ik ben een kei"-training, maar vertaald naar volwassenen. Ik kijk naar de persoon; zijn talenten, voorkeuren, waardoor het een training op maat wordt en je zelf ook een grote inbreng hebt.

 

 

 

 

 

 

 
 

 

   
  © U!T, 2008